Kvinner i entreprenørskap
Kvinner har alt som skal til for å lykkes med å bygge sin egen bedrift! Dessverre kommuniseres det ofte med mannlige verdier rundt gründerskap, ofte knyttet til utsagn som «Du må ta stor, økonomisk risiko», «Du må legge ned 200 prosent arbeidstid og være arbeidsnarkoman», «Du må være superkreativ, ung og unik», «Du må ha en idiotsikker forretningsidé fra dag én».
Dette er myter – faktisk er de aller fleste entreprenører helt vanlige folk. Ikke er de spesielt unge, pr-kåte eller risikosøkende. En gjennomsnittlig entreprenør er i førtiårsalderen og har et bevisst forhold til under gjennomsnittlig vilje til å ta risiko og er mer motivert av å skape og gi enn å oppnå eller søke berømmelse. Derimot har de ofte en egen evne til å sette seg inn i kundens situasjon; noe som kanskje ligger lettere for kvinner enn menn? Forskning konstaterer at det aller viktigste er empati.
Kristin og Elina
Entreprenør med hjerte for å bidra til gode løsninger og andres suksess.